ALWAYS BEAUTY IN THE WORLD - Macy Gray

6 Mart 2008 Perşembe

* BİR FABL... (Yazan:Doğu İlmak)

AYI İLE KAPLAN


Bir zamanlar, dağların ve ormanların ülkesinde
Bir kaplan ile bir ayı yaşarmış.
Hiçbir neden yokken kavgaya tutuşmuşlar,
Amaçları tepedeki en güzel yeri almakmış.
Sabahtan akşama kadar vuruşmuşlar, Sonunda ayı kazanmış bu kavgayı,
Pençe vurarak yere sermiş kaplanı.
Ayı “Oh, şu güzel yer artık benim,
Burada bir güzel dinleneyim.”
Deyince kaplan şunu söylemiş:
“Ben bu fırsatı nasıl kaçırdım,
Şimdi ayının yerinde ben olurdum
Eğer aklımı kullansaydım.”

Biraz sonra ormanın kralı gelmiş.
Bir kükremiş, bir bağırmış,
Ayı dağların arkasına kaçmış.
Kaplan da gerçeği anlamış:
“Güçlü olandan daha güçlü var!”
Meğer ayı ile kaplan boşuna yorulmuşlar.

Kavga etmek boşuna, herkesin yeri bellidir.
Güçlü olmak değil akıllı olmak önemlidir!..


Yazan: Doğu İlmak

Hiç yorum yok: